Vi har olika uppfattningar om skor min lillebror och jag

Mamma har precis tagit upp sommarskorna ur källaren och vi ska säga vilka vi vill ha och slänga resten.

Josef (rusar ut ur hallen till mig hållandes ett par fotbollsdojjer): -"Men! Är inte de här Ekrems!?"
Jag: -"Hehe..."
Maud(syster): -"Nej, det är ju Bellas gamla!"
Josef: -"Men är det inte Ekrems? Har du haft dem? Får jag dem då?"
Jag: -"Vadå, tycker du om dem?"
Josef: -"JA! De var ju skitgrymma!"
Josef börjar prova med Mauds hjälp.
Josef(smått panikslagen): -"Men, hur ska de vara? Så eller så!?"
Han överväger om man ska knyta över eller under grejen som sticker upp där fram på skon, även kallad "tunga"
Mamma: -"Men är ni inte klara snart?"
Maud: -"Nej, vi har lite svårt att få på ett par skor."
Mamma: -"Då är de för små!"
Jag: -"Haha..."
Josef: -"Men Bella får jag dem då?"
Jag: -"Ja, fast det är la grusskor" (Min lillebror spelar inte fotboll, han boxas)
Josef: -"Men det gör inget! De är skitgrymma ju!"
Efter en stund kommer han fram till mig, ser lite ängslig ut och säger
-"Är du säker på att de inte är Ekrems?"

/Bella

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad söt ! :D

2008-04-06 @ 23:37:18
URL: http://sandyfraction.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0