Prepare

Idag åt jag frukost framför tvn. Föga underhållande. MEN, på åttan var det ett program på tyska så jag tänkte att det är väl lika bra att vänja mig och försöka lära mig några ord samtidigt. Det gick sådär. Jag fattade ord som und/ont (stavning?) och ord som lät precis som de svenska ex. paddla, klimat absolutish mm. Förhoppningsvis infaller nästa frukost samtidigt som morgondagens program. Synd att det inte är textat. På tyska alltså.

Jag kanske borde passa på att säga att jag är asdålig på att träna. Två veckor sedan sist. Desto bättre är jag på att tjäna pengar och betala tyska hyror och skolavgifter så lite beröm är jag nog ändå värd.

Min kära syster fyller 18 idag. Grattis till henne!

/Bella

Dagens (extra tjocka) tyska-lektion:
Monday Montag mohn-tahk
Tuesday Dienstag deens-tahk
Wednesday Mittwoch mit-vock
Thursday Donnerstag don-ers-tahk
Friday Freitag fry-tahk
Saturday
(N & E Germany)
Samstag
Sonnabend
zahms-tahk
zon-nah-bent
Sunday Sonntag zon-tahk

Kommentarer
Postat av: Nella

jag läste "tyska horor", haha.

fy på mig..

2008-08-05 @ 15:47:23
Postat av: Bel

Jag hoppas verkligen inte du gör några hemska acossiationer... ^^

2008-08-07 @ 16:20:03
URL: http://belbec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0