We ride together, We die together - Belbec 4 life? ;)

Jag har funderat på hur jag och Isabel egentligen hamnade här, hur kommer det sig att vi halkade in på samma spår?

Ja, egentligen är det rätt konstigt faktiskt, att vi fortfarande hänger ihop. Jag tror att vi är "ment to be", jag och Isabel. Vi har flertal gånger glidit ifrån varandra, men sedan halkat tillbaka till varandra.

Vår resa började 1992(?), då vi var tre år gamla. ungefär. Då dansade vi i samma grupp på Marias Dansstudio i Borås. Totalt omedvetna om detta första möte träffades vi då för "första" gången när vi gick i sjätte klass på mellanstadiet, (2002?). Vi träffades då på ett av "hulta-discona" (kan man verkligen skriva discona?)
Denna kväll, fylld av läsk i glasflaskor, mini chipspåsar och 1 kronorsgodisar (nostalgi=)), upptäckte vi att vi skulle gå i samma klass på högstadiet. Bodaskolans musikklass.

På högstadiet spenderade vi 3 år ihop, vi var ett tight tjejgäng på 6-7 stycken, däribland jag och isabel.
Vi umgicks under perioder mer, bland annat hade vi våra kvällar på hulta.. årets sjukaste natt, eller något liknande brukade vi kalla dem, eller mindre, men det var intresset till dansen som höll ihop oss.

Isabel som gått x antal år på studio Danza och dansat "riktig" dans kunde bli totalt galen på mig ibland då jag babblade på om mitt livs kärlek: Cheer & Cheerdans! Kan hända att hon fortfarande har lust att klubba ner mig när tävlingssäsongen börjar;)
Trots detta gjorde vi bland annat en kupp på en julavslutning där vi visade upp en lite koreografi till en julsång som bertil sjöng..

När vi sedan skulle börja gymnasiet skulle våra vägar skiljas åt. Jag skulle börja läsa textil och konfektion på Almåsgymnasiet och Isabel skulle läsa Estet Dans på Bäckäng. Andra dagen på Almås sa jag till min sylärare att jag hade huvudvärk, jag gick därefter raka vägen till bäckäng för att byta skola och inriktning. Jag fick sista platsen på estet dans programmet. Jag fick välja klass och valde självklart den klassen bella gick i.

Under gymnasietiden gled vi ifrån varandra även här i perioder men sedan ville Isabel gå på audition till Balettakademiens förberedande linje, för skoj skull. Jag var negativ, tyckte inte det var någon mening med det.
Dagen innan anmälningarna skulle vara inne ringde bella och tyckte att vi skulle göra det här ändå, jag svarade: okej, men jag hinner inte förbereda några anmälningar och kort, jag börjar ju jobba klockan fyra( city<3)
Isabel, som alltid är den som tar tag i saker, åkte hem till mig, vi tog kort i våra härliga dräkter och sedan fxade hon allt och skickade in det, jag är nog fortfarande skyldig för frimärken?

Vi gick på audition, kom in. Efter många om och men bestämde vi oss för att köra dubbelt sista året på gymnasiet. Estet dans i Borås på dagtid, BA,förberedande i Göteborg på kvällstid. 5 dagar i veckan, varje vecka.

Vi blev "Borås-Team", "helan och halvan", "Systra mi" m.m. Vi utvecklade våra gamla drömmar om BelBec och ja..

Nu sitter vi här, även Iwansons audition gjorde vi för skoj skull, råkade komma in och nu är det 3 veckor kvar till vi flyttar ner vårt pick och pack till München. Jag tror att Gud har stora planer för BelBec i framtiden och om det krävs att vi ska erövra München, ja då ordnar vi det;)

Kram del nr 2 av BelBec


Kommentarer
Postat av: Bel

Aj love it!! Och ja, du är fortfarande skyldig mig pengar för frimärkerna! Dubbla!

2008-08-11 @ 21:07:31
URL: http://belbec.blogg.se/
Postat av: Lilli

Haha det var en intressant historia..

2008-08-13 @ 12:25:09
Postat av: Sebastian

Mm, men du glömmer den fantastiska dag då ni insåg att ni skulle få tre härliga år i min närvaro <3

2008-08-14 @ 01:39:20
URL: http://sebastiansvenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0