Webb-TV

Ikväll har jag och isabel suttit och hängt framför datorn, när man är sjuk orkar man ju inte riktigt göra något(fast jag har faktiskt städat toaletten idag, men det var väl också den enda ansträngning jag pallade), men idag har vi då alltså suttit framför vår hyfsat nyfunna vän: webb-tv, youtube som är en gammal bekant har vi också besökt, men webb-tv det är nått visst med det!
När vi sitter här nere i tyskarnas land och får lite hemlängtan, då kan vi bara klicka in på tv3 eller kanal5 (tv4 måste man betala eller nått jävla bullshit) och titta på lite svenska härliga program:)
Sen finns det ju vissa program(mestadels på kanal5) som man då inte kan se "när man inte befinner sig i Sverige", om jag hade befunnit mig i Sverige hade jag väl tittat på det på tvn och inte suttit framför en liten dataskärm liksom..
Men förutom dessa diskriminerande (mot oss nästan tyskar) programmen så gillar jag webb-tv, häromdagem kollade vi på ett avsnitt av lyxfällan (ett av favoriterna) och insåg att det var en från Limmared det handlade om, så när de behövde hjälp från banken så visade det sig att de besökte flera av bankerna i Borås, det var mysigt, då fick jag lite hemlängtan:)

Vad vi kollat på youtube har väl mest varit sunes jul, men eftersom man inte vill kolla mer än ett avsnitt om dagen, så gick vi strax över till Sunes sommar, best of rudolf 1-5;)
Efter det har även Björn Gustafsson (stavas han med f eller v?) förgyllt vår kväll, jag kan inte hjälpa att jag blir lite smått förälskad, man vill ju bara ta hand om honom, åh vad han är söt tycker jag:)

Snart kommer vi hem igen, och kan kolla på vanlig svensk tv igen, det är trevligt:) 11 dagar, eller 10, beror på hur man räknar:P men det är ju faktiskt rätt snart iaf, hur man än räknar:)

Nu ska jag nog krypa ner, det är rätt kallt här hemma... Imon har min klass prüfung, inte jag, jag ska nog bara sova imon tror jag..kolla lite björn-klipp kanske;)


//Becca:)

Kommentarer
Postat av: Loebis

naaw lilla gumman är sjuk :( Tänker på dig här nere i Milano å önskar att du med va här!! <3

2008-12-05 @ 18:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0