München

Ibland, eller rätt ofta, tänker jag på om vi gör rätt. Om vi gör rätt som bara tar vårt pick och pack och drar till Tyskarnas land. Känslorna är blandade, samtidigt som jag verkligen ser fram emot att få dansa på heltid, att få åka iväg och se lite mer än bara Borås känner jag att jag kanske bara vill stanna kvar här?
Jag vet själv med mig att jag framåt oktober-november kommer att krypa på väggarna, jag vet själv att jag innerst inne inte riktigt skulle nöja mig med det här.
Vårt senaste år har varit minst sagt hektiskt, vi har gått i två skolor, jobbat och samtidigt försökt hänga med så bra som möjligt i det sociala livet utanför alla måsten. Därför känner jag att det hade varit skönt att ta det lite lugnt ett tag framöver, jobba, bo hemma, träffa vänner och dansa cheerdans, ja, att bara få vara lite.
Jag vet liksom inte om jag är riktigt redo att lämna det här? vänner, familj och ja, alla som betyder något. Idag har Tyskland verkligen blivit verkligt, hela sommaren har jag tänkt att det är lugnt, vi har ju sommaren på oss. Nu är sommaren över..
Idag har jag flertal gånger fått klump i halsen och tårar i ögonen då jag sagt hejdå till bl a mormor och sven och någon som kommit att betyda mer än vad jag trodde.. Blev ett tungt hejdå när både jag och nella brast ut i gråt efter en stund med quality time på bäckängs härliga trappa.
På torsdag ska några av tjejerna följa med till flygplatsen och vinka av oss, jag vet inte om jag klarar av det riktigt.
Jag vet inte om jag klarar av att lämna alla, om inte bella hade varit med hade jag nog aldrig gjort det.. 
Det känns så konstigt, fel men ändå rätt, spännande men ändå jobbigt.. men just nu känns det mest sorgligt..

För att det ska kännas bättre har jag bestämt mig för att se det som att vi åker bort ett litet tag. 15 december är vi garanterat hemma på jullov och troligen beger vi oss hem över novemberlovet också.
Jag har vänner som både har planer och har flyttat till alla möjliga ställen i världen, om de klarar av det ska väl också jag..

//Becca


Kommentarer
Postat av: Sandra

Aw, det tårar sig nästan i mina ögon också, när jag läser det här inlägget.. Men jag tror att ni kommer att få det jättekul därnere ! Och det är inte vid världens ände ;)

2008-09-03 @ 20:27:48
URL: http://sandyfraction.blogg.se/
Postat av: ciccipissi

tårar ja gråter redan!

gumman du gör rätt..de här e du, dansen alltså de kan nog inte bli bättre för dig kan ja lova=)plus, må skolan va dyr men de här förtjänar du om någon! dansa skiten ur dig, o lite för mig;)

älskar diiig!!

2008-09-03 @ 21:39:46
URL: http://ceciliaaslan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag ser det lite som vi lånat ut Becca till Tyskland.. man måste ju faktiskt dela med sig lite med. Vet inte hur många gånger jag tänkt ringa Becca idag, och insett att hon inte är i Borås längre. Känns tomt och konstigt. Men genom allt det där, så finns även glädje. Det är trots allt något positivt i ditt liv gumman. Och jag lovar Borås kommer inte ändras märkbart tills du är hemma igen <3

2008-09-05 @ 22:31:36
Postat av: Loebis

belbec kommer ta tyskland med storm å jag hoppas att de brukar lånet väl och lämnar tillbaka er i tid annars kommer en fet påminnelse avgift komma å de kommer bli dyrt. Så dansa arslet av er, ha kul :) Älskar dig beccisen <3

2008-09-06 @ 13:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0