Hem ljuva hem?

Nu har jag varit i Borås i två veckor. Det känns ganska bra om jag ska vara ärlig. Jag har jobbat som en tok. Det tog ungefär en vecka, en trasig låd-dörr och några galna kunder för att komma in i mitt kära Coop-jobb igen men kul är det. Jag och Amy har kommit igång med träningen igen och jag var till och med ute och sprang med E i förra veckan. Sprang. Långt. Fatta^^

Min kära syster och jag har lekt föräldralösa ett tag och ska fortsätta med det i ungefär en vecka. Det är soft, hon är arbetslös och fixar god matåda till mig varje dag. En sån skulle man ha jämt. Jag anar dock att hon gjort det mest för att hennes pojkvän kommit över på middag ganska ofta och planerar därför att dammsuga huset så att hon inte slutar laga mat ifall pojkvännen skulle sluta komma.

Jag har även fått veta att jag saknar all normal mänsklig vanlig rättighet som detta avlånga land brukar erbjuda en flicka som mig. Jag får inte söka annat än akut vård. Det är jså himla löjligt! Jag är ju för sjutton svensk medborgare, eu-medborgare, jobbar i sverige, betalar skatt i sverige, betalar alla andra jäkla svenskars sjukvård. Varför får inte jag någon sjukvård då? Pissvård. Det måste ju vara så sjukt mycket lättare för alla inblandade om jag bara får lov att ha min sjukvård i Sverige! Blääää. Eller som Jasna skulle säga; "Det är ju helt analt!"
Och jag som tänkte att det kan ju vara kul att vara skriven i Tyskland... Där får man för att man talar sanning. Bajs.

Kommentarer
Postat av: lilli

Jävla pisssjukvård vi har!

Kan ju tro att det är ett U-land ibland...

2009-08-03 @ 12:17:36
URL: http://lillielfstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0