GO GO GO

Nu har vi haft en veckas lov, var verkligen välbehövligt! Sista dagarna innan lovet var extremt kämpiga tyckte jag, hade varken ork eller motivation, det ena kommer väl ifrån det andra iofs!
Under lovet har jag varit på rehabträning för min fot, den mår sådär, det går framåt men väldigt väldigt långsamt! I onsdags åkte jag och lilli till Salzburg, i österrike, vi hälsade på Kathi från vår förra klass! Resan var SUPER!! Den var rolig från första sekund till vi sattes oss på tåget hem på fredagen! Vi hann besöka hennes familj och vänner och vi fick en guidad tur av hennes vänner osm pluggar det, kathi, som inte är speciellt intresserad av det historiska kunde dock peka ut platser som; Här kissade mozart, här spydde han när han var för full m.m. det var väldigt underhållande!
Vet ni vad det bästa var? Salzburg är ju staden där Sound of Music spelades in, er som känner mig är ju ganska medvetna om att det är en stor favoritfilm för mig och i torsdags besökte vi några platser där filmen spelats in, fattar ni eller?! JAG har hoppat i samma trappa där maria och barnen hoppade när de sjöng låten do-re-mi i filmen, så jävla cool eller?! MAHA;D
Förutom det, som var bland det bästa, så gick vi runt och kollade på staden, den är så vacker, ligger ju omringad av alperna så vart man än kollar ser man bergen! Vi sov också hos hennes kompis som bodde i ett hus som var inbyggt i berget, så ena väggen av rummet var liksom bergsväggen! det var häftigt!
Resan var helt underbar, tack Kathi och Lilli!<3

Igår var jag inet speciellt effektiv, låg mest i min säng, men idag mina vänner! Idag har jag storstädat mitt rum OCH min garderob! och vi har städat hela lägenheten och jag har lagat mat både till nu och till skolan imon! Nu ska vi gå en promenad snart och sen tyska läxan;)

Idag smygstartar jag lite med mitt nya liv, som innebär att jag bara får gå ut och parta två gånger innan jullovet och endast godis, kakor och chips på helger ch inte leva på varma mackor minst en dag i veckan bara för att jag inet orkar laga mat;P

Så nu kör vi! 5 veckor skola ed prüfung! Sen är det jullov och då ses vi hemma i Borås! % veckor!! PEPP PEPP PEPP!!!

//Becca

Kommentarer
Postat av: loebis

vi laddar här hemma.... yaay!!!

2009-11-08 @ 20:08:23
Postat av: Lilli

Hehhee tack själv för en rym ausflug!

Fr o m imorn e de gärnet som gäller!!

2009-11-08 @ 23:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0