LovLovLov

Förra veckan var ganska händelserik.
Vi hade Judith i Jazz. Körde diagonalerna i högklackat på onsdagen. Det var roligt men det krävs nog lite mer träning. Det blev enkelpiruetter för mig och inte så långa jazzwalkssteg.
I modernt hade vi Jochen, han som gjorde det vackra klänningstycken med förra treorna. Jag tyckte det var roligt men han var inte lika nöjd med oss (förutom på fredagen och den är jag mycket stolt över). För att göra en lång historia kort slutade det med att självaste kvinnliga rektorn var med under vårt besprechung (klassråd) och sa att de kommer flytta folk om inte stämningen i klassen ändras. Det hela är väldigt... ja, jag vet inte vilket ord jag ska beskriva det med. Men det känns som att saker kommer hända, något måste hända, men vad kommer egentligen att hända? Jag hoppas att vi kan uppföra oss som i fredags varje dag.

När fredagens danshistoria äntligen var slut började lovet. Edith bilade upp till Danmark och jag stannade här i München för första gången under ett lov. Vi firade dock det hela under torsdagen med Starbucks stora chokladkaka. Fredag kväll följde jag med till en bar där det var nordisk träff. De flesta var dock runt 40 och den nordiska drinken var extremt stark så jag sprang hem efter fyra timmar.

Lördagen skulle bli godis, chips, choklad och cola men blev istället prosecco, finfin outfit, minglande hos cherie och trist enchilada-besök med för upprepande samtal.

I söndags besökte vi Rebecca B på 14 då hennes käresta fyllde år. Han hade köpt ett nytt spel som han ville ha deltagare till. Vi ställde glatt upp men kände att det räckte efter tre timmar då vampyren fortfarande inte lyckats dö. (Det stod 1-2 timmar på förpackningen.) Men de är söta, värsta värdparet :) Tack för fikat, det var gott!

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Första riktiga lovdagen. Det blir nog tyskakurs iaf, den har inte lov. Men annars? Man kanske ska göra som Sherwin; släppne äv!

Ha det fint!
Isabel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0