München!

I förrgår kväll landade jag på flygplatsen som förkortas MUC. I två nätter har jag sovit bredvid Björling och Henry. (Henry är hennes nalle.) Jag stannar till på måndag. Jag är här för att jag fått ett stipendie av skolan som innebär en dansworkshop. Jag valde en workshop jag trodde skulle innebära en massa eget koreograferande och var såklart livrädd. Men jag vet inte riktigt vem det var som sa att det skulle innebära det för så var det inte igår. Vi började med balettstång, sen gjorde vi modernt, kollade på en bit ur en föreställning av Jerome Bell och pratade en massa. Han har massa idéer och tankar den där snubben. Han vill att vi går ner i u-bahn och gör en sån där ni vet när en börjar sjunga från ingenstans och sen fortsätter en annan och till slut är det en hel kör och dem vanliga människorna som inte visste om det hänger till slut också på. I u-bahn. Och gruppen (vi är tio pers), är jättetaggad. Ja, det blir nog bra. Synd att du inte också är i München nu för då hade du sett Isabel bli tagen av polisen för första gången. Jag menar, det lär ju vara olagligt i en stad som denna...

Wellwell, nu måste jag träna på låten.

/Isabel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0