Det var ju det här med förändring...

En gång i tiden var jag väldigt mycket emot det här med fullkorn. Vad är grejen liksom? Och fullkornskanelbullar? Vad är då vitsen med kanelbullar? Ärligt talat?
Sen fattade jag faktiskt grejen med fullkorn och köpte mig ett paket fullkornsmakaroner. Här skulle man ju bli nyttig och köpa vettig mat.
Jomenvisst. Äckligt, det är vad det är. Äckligt med fullkornsmakaroner. Jag ska inte säga att all fullkorn är äckligt men makaroner, nej tack. Jag inser nu varför jag dissade det.

Men om du nu faktiskt vill vara nyttig kan jag rekomendera pumpafrön, vitlök, linfrön, sesamfröm, quinoa, avocado, ingefära och solrosfrön. Och ja, socker är faktiskt inte så nyttigt. Och alla kolhydrater omvandlas till socker. Även fullkornsmakaroner. Som smakar bajs.

Men, here we go, man ska ju inte slänga mat... Jag välkomnar träsmaken med glädje.  Vem vet, man kanske vänjer sig.

/Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0