Gilla läget, eller förändra det!

Det började nog igår. Idag blev det dock väldigt starkt. Jag saknar alla. Jag saknar alla jag inte träffat det senaste dygnet. Alla jag inte umgåtts med. Inte bara de som är långt bort geografiskt sett, utan även de som är långt borta i livet, i tiden eller i sinnet.

I fredags åkte jag och Edith till stan. Vi köpte vikter till fötterna (som vi ska använda på baletthoppen) och fikade länge på Starbucks. Gud vad det är gott! Idag invigde vi våra finfina vikter. Lite nervöst var det ju. Speciellt när Bea ville prata med oss efter lektionen. Men det gick bra och vi var duktiga. Imån hoppar vi tungt igen.

Om två veckor ska jag ta ut min p-stav. Jag längtar. Men innan dess är det mkt som hinner hända. Prüfung (terminsprovet) närmar sig och jag ljuger om jag säger att jag inte är nervös. På ett sätt. På ett sätt känns det lugnt. Värst är alltid väntan. Den långa eviga väntan på domen som alltid tar en timme längre än de säger att den ska. Dagen efter det är det dubbel födelsedagsfest och man får tydligen gå hur crazy man vill så länge man inte dricker rödvin. (läs: spiller rödvin)

Men hur som helst är det en bra dag idag. Jag är inte dödstrött trots den extra partnering-lektionen och min mat blev mycket god :)

Bella

Dagens tyska ord: prüfung - prov

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0