Oktoberhelg

I fredags natt sov jag hos Edith. Hon bor tre minuters promenad ifrån Wiesn där Oktoberfest hålls. Klockan fem i sex ringde min väckarklocka och klockan sju ungefär var vi där. Med frukost från nått bäckerei och blöt jakt efter bankomat som tar Visa är vi en halvtimme senare inne i Hackertältet som några av de första att släppas in. Vad som sker i tältet stannar i tältet lovade jag Linda så jag ska inte säga så mycket mer än att det är en dålig idé att cykla hem från Oktoberfest. Och för guds skull; köp brända mandlar innan du går in i tältet! Helst flera paket.

Idag har jag bakat knäckebröd. Har man misslyckats om de inte blivit knäckiga?
Jag har också lyckats täcka hela köksgolvet med glas.

Men jag är glad för det!

/Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0